Wszystkim dobrze znana, największa na świecie, sieć kawiarni Starbucks, zapowiedziała w lipcu 2018 roku, że do 2020 roku wycofa z użycia plastikowe słomki, oraz wprowadzi nowy rodzaj wieczek do kubków. Coraz więcej międzynarodowych koncernów ogłasza rezygnacje z plastikowych słomek. Alternatywy plastikowych słomek są bardziej przyjazne środowisku. Najpopularniejsze są biodegradacyjne papierowe słomki. Strona, która oferuje takie słomki to: https://papierowe.slomki.biz/
Korporacje wymieniają słomki
Starbucks wprowadzi, tą przyjazną środowisku zmianę, w prawie 30 000 kawiarni, rozsianych po całym świecie. W ślad za nim idą inne giganty, notowane na Wall Strett. McDonald zapowiada wprowadzenie podobnych rozwiązań. Do kampanii przyłącza się również amerykańska sieć lotnicza American Airlines i sieć hoteli Marriott. Podejmowane działania wzbudzają duży entuzjazm zarówno wśród środowisk ekologicznych jak i zwykłych codziennych klientów. Nikogo więc nie powinny dziwić rozwiązania podejmowane przez firmy.
Co powoduje tą zmianę?
Pozornie mała zmiana, którą jest wprowadzenie papierowych słomek, sprawia że odbiór firmy w oczach klientów jest dużo bardziej przyjazny, co z nawiązką rekompensuje ewentualne koszty poniesione przy tej wymianie. Dla firm jedną z najważniejszych kwestii jest to jak postrzegana jest ich marka. Jeśli jej odbiór jest przyjazny, to oznacza że klienci chętniej będą z niej korzystać, co bezpośrednio przełoży się na większe obroty i zyski firmy. O kwestiach związanych ze środowiskiem mówi się coraz głośniej i coraz więcej ludzi angażuje się w działania na rzecz jego ochrony, dlatego można to nawet nazwać świetnym zabiegiem marketingowy ze strony firm, który wyróżni je na tle konkurenci. Nic więc dziwnego że decydują się na alternatywy plastikowych słomek.
Jakie ma to znaczenie?
Bez znaczenia jest czym się kierują te międzynarodowe koncerny wybierając papierowe słomki zamiast plastikowych. Znaczenie ma jedynie skutek jaki to wywoła, a on bez wątpienia jest pozytywny. Za pewne podobne rozwiązania zacznie wprowadzać coraz więcej firm, a za kilkanaście lat papierowe słomki na dobre wyprą z rynku swojego antagonistę. My jako konsumenci, mamy wpływ na otaczający nas świat i decyzje podejmowane przez nas powinny być świadome i przemyślane.