Pomysł na nazwę firmy – wymyślenie nazwy firmy nie jest proste, chociaż dla niektórych wydaje się być bardzo proste. W końcu w Polsce mamy wiele firm, których nazwa jest połączeniem imienia i segmentu rynku, w którym będzie działa. Czy jest to dobra droga? Tak właściwie to zależy.
Jeśli już też zauważyłeś, że w Polsce wiele firm ma naprawdę zabawne nazwy to świetnie! Jednakże, tak naprawdę są one nie ważne, a raczej mogą być nieważne. Przecież nazwa firmy nie jest tożsama z samą działalnością. Możesz swoją firmę nazwać jako np. „Artur Mały Grzybek”, ale prowadzić markę pod nazwą „Sklep Miś”, ba w przypadku małej firmy, to raczej nikt nie będzie wiedział jak naprawdę nazywa się Twoja firma. Jej nazwa będzie występowała na fakturach i innych dokumentach, lecz końcowy odbiorca, czyli klient nie będzie wiedział, że robi zakupy w „Artur Mały Grzybek”, a nie w „Sklep Miś”.
Pomysł na nazwę firmy – poszukiwania
Jak sam widzisz, firmę możesz nazwać jak chcesz, bo koniec końców może być ona prowadzona pod inną marką. Niemniej jednak chyba zgodzisz się ze mną, ze mimo wszystko warto nazwać firmę tak, aby jej się później nie wstydzić. Moim zdaniem nazwa przede wszystkim powinna być w jakimś stopniu uniwersalna, ponieważ w trakcie prowadzania działaności może będziemy chcieli się przebranżowić i wtedy nie będzie potrzeby jej zmiany. Chociaż nie jest to reguła, bo w jeśli chcemy, aby marka była z firmą tożsama, to zazwyczaj stworzenie uniwersalnej nazwy nie będzie możliwe.
Tworząc nazwę można bazować na skojarzeniach z dziedziną, w której będziemy działać i wtedy niezbędny może być słownik synonimów. Ponad to, gdy coś wymyślisz to koniecznie sprawdź czy taka nazwa nie została już wcześniej wykorzystana. Co więcej, powinna być łatwa do zapamiętania, wymówienia i literowania.
Wiem, że wyżej wymienione wskazówki nie mówią jasno jaki nazwa jest dobra, ale w tej kwestii liczy się kreatywność. Podczas namysłów warto konsultować pomysły z zaufaną osobą lub wspólnikiem, bo co dwie głowy to nie jedna.